بیست و هفتمین جلسه از دوره آموزشی طرح توسعه همه‌ جانبه رشد و تکامل دوران ابتدایی کودکی در اسلامشهر

واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر با همکاری معاونت اجتماعی دانشگاه  بیست و هفتمین جلسه از دوره آموزشی طرح توسعه همه جانبه رشد و تکامل دوران ابتدایی کودکی  را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، در این جلسه که سه‌شنبه ۱۴ آبان ۹۸  ویژه  داوطلبین سلامت منتخب پروژه ECD)) در سالن اجتماعات شبکه با موضوع آموزشی 'کمک‌های اولیه و ایمنی در منزل' برگزار شد. 
دکتر عباسی رئیس سلامت و امنیت غذایی استان تهران در ابتدا مطالب خود را با تعریف کمک‌های اولیه، تعریف امدادگر و خصوصیات یک امدادگر خوب شروع و تأکید کرد یک امدادگر باید ضمن حفظ جان خود در خطرات و هوشیاری کامل و با خونسردی و بدون دستپاچگی و توجه به‌فوریت مسئله اقدام به کمک کند. دکتر عباسی سپس در مورد حوادثی که یک مصدوم ممکنه نیاز به کمک فوری داشته باشد مانند خفگی و تعریف آن، برطرف کردن خفگی، باز کردن راه‌های هوایی و تنفس مصنوعی و روش‌های مختلف تنفس مصنوعی، ایست قلبی و علائم آن، ماساژ قلبی و چگونگی انجام آن در بزرگ‌سالان و کودکان مطالبی را عنوان و در ادامه در خصوص خونریزی و علائم آن، طریقه پانسمان، بانداژ کردن و امدادرسانی در شکستگی‌ها و سوختگی‌ها صحبت کرد.
 وی در پایان جلسه سخنان خود را با امدادرسانی در تشنج و مسمومیت‌های غذایی و مسمومیت‌های شیمیایی، برق‌گرفتگی و کمک به مصدوم برق‌گرفته و صاعقه‌زده تمام کرد و در خلال ارائه مطالب به پرسش‌های شرکت‌کنندگان پاسخ داد.

خبر: زینب ایمانی
عکس: یونس بیاتی

کلمات کلیدی
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی